مواد جاذب اکسیژن (اکسیژن زدا) دیگ بخار (اکسیژن اسکونجر برای بویلر) boiler oxygen scavenger

 سیستم های دیگ بخار (بویلر) در فرآیند کاریشان  با دو گاز اکسیژن و دی اکسید کربن محلول در آب ورودی به آنها مواجه هستند ، وجود این گاز ها موجب خوردگی دیگ بخار شده و در بلند مدت دستگاه را از کار خواهد انداخت. بنابراین برای جلوگیری هرچه بیشتر این موضوع باید تا جای ممکن اکسیژن موجود در آب را قبل از ورود به بویلر جدا کرد.


معمولا اکسیژن محلول در آب را به دو صورت فیزیکی و شیمیایی رفع می کنند ، یکی از روش های زدودن اکسیژن ، استفاده از دستگاه هواگیر (دی ارایتور) تحت فشار یا خلا می باشد دستگاه هواگیر آب را قبل از ورود گرم کرده و حلالیت گازهای محلول در آب را کاهش می دهد ، این دستگاه غلظت اکسیژن محلول در آب را تا میزان ۵PPM کاهش می دهد ولی همچنان مقداری اکسیژن از هواگیر فرار می کنند و همین میزان اکسیژن هم به مرور منجر به خوردگی بویلر و یا لوله های حاوی آب و بخار آب می شود. به همین منظور در صنایع از مواد شیمیایی ای استفاده می کنند که با اکسیژن واکنش داده و تولید مواد بی ضرر برای بویلر می کند.


در انتخاب ماده شیمیایی جاذب اکسیژن در آب پارامترهایی مثل سرعت واکنش ، دما ، فشار عملیاتی ، زمان ماند ، ph  آب خوراکی و … متناسب به صنعتی که در آن اکسیژن زدا استفاده می شود اهمیت دارد. در صنایع غذایی ، دارویی و بهداشتی که مواد تولیدی در تماس با بخار قرار می گیرند اهمیت بی خطر بودن ماده شیمیایی جاذب اکسیژن بسیار بالا است.


گروه مهندسی تاپ شیمی متناسب با شرایط سیستم شما محصولات مختلف اکسیژن زدا جهت استفاده در صنایع مختلف با مصارف صنعتی و خانگی که با فرمولاسیون پیشرفته و کیفیت بالا تهیه شده اند را ارائه می کند با کارشناسان ما تماس بگیرید.   

محبوب ترین محصولات

مواد شیمیایی بازدارنده خوردگی – Corrosion Inhibitor

مواد شیمیایی دمولسیفایر – Demulsifier

استاندارد سازی محلول های شیمیایی normalize chemical solution

اکسیژن زدایی هیدرازین hydrazine

پارافرمالدهید (پارافرمالدئید)- Paraformaldehyde

تری اتانول آمین فسفات استر TEAPE

۲-اتیل هگزانول (دو اتیل هگزانول) Di-Ethylhexanol

نمک هفت سدیمی دی اتیلن تری آمین پنتا - متیلن فسفونیک اسید DTPMP.NA7

ایزوبوتانول – Isobutanol

اسید کلریدریک (جوهر نمک ) hcl-hydrochloric acid – choloridric acid