سدیم متا بیسولفیت (سدیم پیروسولفیت) آنتی اکسیدان E223 - sodium metabisulfite

 سدیم متا بی سولفیت (سدیم پیروسولفیت) ، به عنوان ترکیبی برای ضد عفونی ، نگهدارنده و اکسیژن زدا (آنتی اکسیدان) استفاده می شود. شرط استفاده از این ماده شیمیایی عایق بندی کامل محفظه (به عنوان مثال دیگ بخار) است ، چنانچه عایق بندی به خوبی انجام نشود ماده به سرعت با رطوبت هوا ترکیب شده و اکسیده می گردد. میزان جذب آب به عواملی مثل درجه حرارت و رطوبت نسبی بستگی دارد و شرایط نگهداری غلط ، ممکن است به تشکیل دانه های سخت در محصول منجر شود.

 

تمام انواع سدیم متابی سولفایت به راحتی در آب محلول می شوند و محلول بدست آمده به شکل سدیم بی سولفیت خواهد بود.


سدیم پیرو سولفیت در ترکیب با آب باعث جدا شدن اکسیژن می شود و در این فرآیند گاز دی اکسید گوگرد که بوی نا مطبوعی دارد آزاد می گردد ، این بو تنفس را دچار مشکل می کند بنابراین این ماده نباید در رودخانه ها و دریاچه ها ریخته شود زیرا بطور جدی حیات حیوانات و گیاهان را تهدید می کند.


میزان استفاده از سدیم متابی سولفیت کاهش یافته است و بجای آن از حامل هایی مثل پیروکسید هیدروژن که کاربرد مشابه ولی بدون بو دارد جهت استریلیزاسیون تجهیزات استفاده می شود.


سدیم متابی سولفایت در تصفیه آب آشامیدنی ، تصفیه فاضلاب ، آبکاری ، سیستم های آب شیرین کن ، تولید دارو ، دیگ بخار ، بازیافت زباله ، رنگ رزی ، ریسندگی ، صنایع کاغذ ، طلا سازی ، تولید کرم های بهداشتی و … کاربرد دارد.


گروه مهندسی تاپ شیمی با کارشناسان حرفه ای امکان مشاوره ، تهیه و تولید مناسب ترین ماده شیمیایی اکسیژن زدا در صنعت کاری شما را دارد با ما تماس بگیرید.

محبوب ترین محصولات

مواد شیمیایی بازدارنده خوردگی – Corrosion Inhibitor

مواد شیمیایی دمولسیفایر – Demulsifier

استاندارد سازی محلول های شیمیایی normalize chemical solution

تری اتانول آمین فسفات استر TEAPE

اکسیژن زدایی هیدرازین hydrazine

پارافرمالدهید (پارافرمالدئید)- Paraformaldehyde

۲-اتیل هگزانول (دو اتیل هگزانول) Di-Ethylhexanol

نمک هفت سدیمی دی اتیلن تری آمین پنتا - متیلن فسفونیک اسید DTPMP.NA7

دی اتیلن تری آمین پنتا - متیلن فسفونیک اسید - DTPMPA

اسید کلریدریک (جوهر نمک ) hcl-hydrochloric acid – choloridric acid